Produse în coș

Condiții de reclamație

Dispoziții generale

1. Prezentul regulament de reclamații a fost întocmit în conformitate cu Codul civil, cu modificările ulterioare (denumit în continuare „Legea”) și se aplică bunurilor de consum (denumite în continuare „Produse”) pentru care, în perioada de garanție, se invocă drepturile cumpărătorului privind răspunderea pentru defecte (denumite în continuare „Reclamații”).

2. „Vânzătorul” este societatea comercială mespi s.r.o., IČO: 52004040, DIČ: 2120859554, IČ DPH: SK2120859554, cu sediul: Východná 4, 949 01 Nitra, Slovacia, înregistrată în Registrul Comerțului OS Nitra, secțiunea Sro, dosar 46751/N.

3. „Cumpărătorul” este entitatea care a încheiat cu vânzătorul un contract de vânzare a produselor (denumit în continuare „Contract de vânzare”).

4. Contractul de vânzare dintre vânzător și cumpărător se consideră încheiat în momentul confirmării telefonice sau prin e‑mail a comenzii plasate prin sistemul magazinului online la adresa https://www.mespi.ro/

5. Înainte de trimiterea comenzii, vânzătorul a informat clar, univoc, inteligibil și fără echivoc cumpărătorul cu privire la informațiile precontractuale referitoare la condițiile de reclamații, plată, transport și alte condiții, plasându-le pe pagina relevantă a catalogului magazinului online al vânzătorului, în Termenii și condițiile generale, în secțiunea Reclamații și pe paginile aferente ale magazinului.

 

Condiții de reclamație

1. Regulamentul de reclamații al magazinului online https://www.mespi.ro/ este guvernat de condițiile de garanție ale produsului în cauză și de Codul civil.

2. Perioada de garanție pentru toate produsele este de 24 de luni, dacă nu se precizează altfel.

3. Termenul de garanție începe în ziua preluării produsului de către cumpărător.

4. Garanția nu acoperă uzura normală a produsului (sau a părților acestuia) cauzată de utilizare.

5. mespi s.r.o. răspunde pentru defectele pe care produsul vândut le are la momentul preluării de către cumpărător și pentru defectele apărute după preluare în perioada de garanție. mespi s.r.o. nu răspunde pentru un defect pentru care a fost convenit un preț redus.

6. Cumpărătorul are dreptul să verifice vizual produsul imediat la preluare. Are dreptul să refuze preluarea dacă există deteriorări mecanice vizibile cauzate evident de transport sau dacă produsul este incomplet. Reclamațiile privind deteriorări mecanice care nu au fost vizibile la preluarea coletului trebuie făcute imediat după constatare – imediat după prima utilizare a produsului. Reclamațiile ulterioare de acest tip vor putea fi acceptate doar dacă cumpărătorul dovedește că defectele reclamate existau deja la momentul preluării produsului.

7. La exercitarea dreptului la reparație, clientul trimite produsul reclamat, incluzând copia avizului de însoțire a mărfii și a facturii (sau alt document fiscal), care servește totodată drept certificat de garanție, ori certificatul de garanție, dacă a fost emis. Trimiteți reclamațiile la adresa mespi s.r.o., Východná 4, 949 01 Nitra.

8. Recomandăm expedierea produsului reclamat prin Poșta Slovacă ca pachet asigurat de clasa 1 sau prin serviciu de curierat. Nu trimiteți produse reclamate cu ramburs; astfel de colete nu vor fi acceptate. Vă vom informa despre soluționarea reclamației.

9. Adresă pentru primirea reclamațiilor:

mespi s.r.o.
Východná 4
949 01 Nitra
Slovacia

Includeți în coletul cu produsul reclamat certificatul de garanție (dacă a fost livrat cu produsul) sau o copie a facturii, respectiv a avizului de însoțire, care servesc drept certificat de garanție, precum și o scrisoare în care să menționați motivul reclamației și descrierea defectului.

Despre primirea și soluționarea reclamației vă vom informa telefonic sau prin e‑mail, folosind datele de contact indicate în comanda dvs.; nu răspundem pentru neînțelegeri cauzate de date de contact introduse greșit.

10. Vânzătorul sau angajatul desemnat al serviciului clienți ori service-ul autorizat este obligat să soluționeze reclamația imediat, în cazuri complexe în termen de 3 zile lucrătoare. În cazuri justificate, în special dacă este necesară o evaluare tehnică a stării produsului, cel târziu în 30 de zile de la data depunerii reclamației. După expirarea acestui termen, consumatorul are dreptul să se retragă din contract sau are dreptul la înlocuirea produsului cu unul nou.

11. Cumpărătorul va fi informat despre rezultatul reclamației imediat după finalizarea procedurii, telefonic sau prin e‑mail, iar împreună cu produsul, respectiv prin e‑mail, i se va transmite dovada soluționării reclamației.

12. mespi s.r.o. nu răspunde pentru defectele cauzate de deteriorarea mecanică a produsului, utilizarea în condiții nepotrivite (mediu chimic agresiv, praf, umiditate, câmp magnetic puternic etc.), intervenții asupra produsului de către alte persoane decât cele autorizate (service autorizat) sau defectele cauzate de calamități ori tensiune de alimentare necorespunzătoare. Cumpărătorul are dreptul să invoce garanția la vânzător doar pentru produsele cu defecte imputabile producătorului, furnizorului sau vânzătorului, care sunt acoperite de garanție și au fost cumpărate de la vânzător. În celelalte cazuri, vânzătorul poate oferi cumpărătorului posibilitatea reparării produsului defect contra costurile intervenției și reparației.

13. Vânzătorul este obligat să emită un document scris privind soluționarea reclamației în cel mult 30 de zile de la data depunerii reclamației (§ 18 alin. 6 din Legea privind protecția consumatorilor). Acest document este copia procesului-verbal de reclamație, completată la rubrica „Soluționarea reclamației”, și o scrisoare care conține înștiințarea scrisă privind soluționarea. Copia procesului-verbal va fi trimisă cumpărătorului împreună cu produsul sau îi va fi înmânată personal la preluarea produsului reclamat din spațiile vânzătorului.

14. Informații privind centrele de service pentru reparații în garanție și post-garanție vă oferim la cerere, telefonic sau prin e‑mail.

15. Dacă mespi s.r.o., la achiziția unui produs, oferă clientului gratuit un alt produs drept cadou, rămâne la latitudinea clientului dacă acceptă cadoul. Cadoul nu este însă produs vândut, de aceea mespi s.r.o. nu răspunde pentru eventualele sale defecte.

 

Soluționarea reclamației

1. Cumpărătorul are dreptul să decidă care dintre drepturile sale în sensul art. § 622 și § 623 din Codul civil le exercită și este obligat să comunice fără întârziere decizia sa vânzătorului. Pe baza deciziei cumpărătorului privind drepturile conform art. § 622 și § 623 din Codul civil, vânzătorul sau persoana desemnată este obligată să stabilească modul de soluționare a reclamației potrivit art. § 2 lit. m) din Lege imediat, în cazuri mai complexe în termen de 3 zile de la începutul procedurii de reclamație, iar în cazuri justificate, în special când este necesară o evaluare tehnică complexă a stării produsului, cel târziu în 30 de zile de la începerea procedurii. După stabilirea modului de soluționare, vânzătorul sau persoana desemnată va soluționa reclamația imediat; în cazuri justificate, soluționarea poate avea loc ulterior. Totuși, soluționarea nu poate dura mai mult de 30 de zile de la depunerea reclamației. După expirarea termenului de soluționare, consumatorul are dreptul să se retragă din contract sau la înlocuirea produsului cu unul nou.

 

În cazul unui defect remediabil, reclamația va fi soluționată, în funcție de decizia cumpărătorului, după cum urmează:

  • vânzătorul va asigura remedierea defectului, sau
  • vânzătorul va înlocui produsul

 

În cazul unui defect remediabil, iar cumpărătorul nu indică imediat modul de soluționare, vânzătorul va soluționa reclamația prin remedierea defectului.

Dacă este vorba despre un defect iremediabil, ori despre un defect remediabil repetat de mai multe ori, sau despre un număr mai mare de defecte remediabile diferite care împiedică utilizarea corespunzătoare a produsului ca și cum ar fi fără defecte, vânzătorul va soluționa, în funcție de decizia cumpărătorului, după cum urmează:

  • înlocuirea produsului cu altul funcțional, cu parametri tehnici egali sau mai buni, sau
  • în cazul în care vânzătorul nu poate înlocui produsul cu altul, reclamația va fi soluționată prin rambursarea prețului de achiziție al produsului

 

2. Cumpărătorul poate solicita, în locul remedierii defectului, înlocuirea produsului, sau dacă defectul privește doar o componentă, înlocuirea acesteia, dacă astfel nu se generează vânzătorului costuri nejustificate raportat la prețul produsului sau la gravitatea defectului.

3. Vânzătorul poate oricând, în locul remedierii, să înlocuiască produsul defect cu unul fără defecte, dacă aceasta nu provoacă dificultăți majore cumpărătorului.

4. Dacă este un defect iremediabil care împiedică utilizarea corespunzătoare a produsului ca pe unul fără defecte, cumpărătorul are dreptul la înlocuirea produsului sau la retragerea din contractul de vânzare (rambursarea banilor).

5. Cumpărătorul are dreptul la înlocuirea produsului sau la retragerea din contract (rambursarea banilor) și atunci când defectul este remediabil, dar, din cauza reapariției defectului după reparație, nu poate folosi corespunzător produsul. Reapariția defectului după reparație înseamnă situația când același defect apare a treia oară după cel puțin două reparări anterioare.

6. Cumpărătorul are dreptul la înlocuirea produsului sau la retragerea din contract (rambursarea banilor) și atunci când defectul este remediabil, dar produsul nu poate fi folosit corespunzător din cauza unui număr mai mare de defecte. Se consideră număr mai mare prezența concomitentă a cel puțin trei defecte remediabile diferite, fiecare împiedicând utilizarea normală.

7. Dacă vânzătorul nu soluționează reclamația în 30 de zile, cumpărătorul are aceleași drepturi ca în cazul unui defect iremediabil, respectiv dreptul la înlocuirea produsului sau la rambursarea banilor (retragerea din contract).

8. Dacă este un defect iremediabil care nu împiedică utilizarea corespunzătoare a produsului, cumpărătorul are dreptul la o reducere rezonabilă a prețului.

9. Dacă cumpărătorul are dreptul la înlocuirea produsului sau la retragerea din contract (rambursarea banilor), alegerea dreptului îi aparține. Odată făcută alegerea, aceasta nu mai poate fi modificată unilateral.

 

Aceste condiții de reclamații sunt valabile de la data de 1.10.2020

 

Formular de retragere din contract pentru descărcare: odstupenie-od-zmluvy-mespi-sro.pdf

 

 

Livrare

Packeta
Punct de ridicare / Locker
Ridicați produsele comandate la locația selectată din rețeaua de puncte de ridicare sau lockere.
15,70 lei
GLS
Curier GLS
Comanda dumneavoastră va fi livrată prin curier rapid GLS la adresa specificată. Termenul de livrare este în următoarea zi lucrătoare de la expediere. Dacă curierul nu vă găsește la adresa indicată, vă va contacta telefonic pentru a stabili un nou termen de livrare (maximum 3 încercări).
20,45 lei
GLS
Punct de ridicare GLS
Coletul va fi livrat la punctul de ridicare (ParcelShop) sau la Parcel Locker-ul GLS selectat. Veți fi informat de GLS prin SMS și e-mail despre posibilitatea de ridicare (inclusiv codul PIN pentru Locker)
19,50 lei

Plată